Voda kao izvor zdravlja


Razno / понедељак, јун 4th, 2018

Kada pomislimo na to da se okrenemo zdravim navikama, obično se prvo setimo pravilne ishrane i fizičke aktivnosti. Još jedan uslov pravilnog funkcionisanja našeg organizma jeste unos dovoljne količine tečnosti, a pre svega vode. To je nešto što uzimamo zdravo za gotovo, kao nešto što se podrazumeva, ali istraživanja pokazuju da je ne pijemo onoliko koliko bi trebalo. Mnogi vodu piju isključivo tek kad osete žeđ, ali to nije dovoljno. Pored toga voda koju pijemo najčešće nije dovoljno čista, a najefikasniji način pročišćavanja vode su filteri za vodu. Na sajtu Doulton se možete informisati više o tome.

Da li drugi napici mogu da zamene vodu

Činjenica je da mnogi od nas razne druge napitke piju više nego vodu, bilo da su u pitanju sokovi, gazirani napici, mleko, limunade, čajevi.. Šta od svega ovoga može biti idealna zamena za vodu? Sokovi neće utoliti žeđ, a nisu ni zdravi, limunada će vas, pogotovo u letnjim mesecima, osvežiti, ali ukoliko preterate, možete imati problema sa gorušicom ili oštetiti zubnu gleđ.

Mnogi stručnjaci savetuju čaj kao zamenu za vodu. Konzumiranjem crnog čaja smanjićete nivo holesterola u krvi i osloboditi se stresa, a zeleni čaj će pomoći u procesu detoksikacije organizma i mršavljenja, a doprineće i smanjenju rizika od kardiovaskularnih bolesti. Bez obzira na sve ove pozitivne efekte po naše zdravlje, ni čaj nikako ne može zameniti vodu. Rukovodite se time da naš organizam ne može bez vode i da mu ona nije samo potrebna, već zapravo neophodna.

Zašto nam je voda neophodna

Laicima će kao odgovor na ovo pitanje prvo pasti mršavljenje. Činjenica je da ćete u skoro svakoj dijeti koju pročitate na internetu, čujete od prijatelja ili dobijete od nutricioniste pronaći da je neophodno unositi dovoljnu količinu vode, a obično se smatra da je to 8 čaša dnevno.

Da, voda će svakako doprineti bržem topljenju kilograma, ali njen značaj je mnogo veći od ovog. Adekvatnim unosom vode poboljšaćete izgled kože, jer je ona hidrira, regulisaćete probavu, sprečiti nastanak bubrežnog kamenca, osloboditi se stresa, ubrzati metabolizam i podići nivo energije u vašem telu. Neretko se dešava da se kao posledica dehidratacije javljalju umor i malaksalost, pa vodite računa da do toga ne dođe.

Kakvu vodu pijemo

Često se može čuti ovo pitanje, što u medijima, što u istraživanjima naučnika, što u običnom razgovoru sa prijateljima. Ovde se ljudi obično dele na dve grupe, one koji se ne bave nekom dubljom analizom i piju ono što im dođe pod ruku, bilo da je u pitanju voda sa česme ili flaširana voda za koju ni ne gledaju koja je i gde se puni i one koji vode računa ne samo o količini unete vode, već i o njenom kvalitetu.

Nije lako odgovoriti na pitanje da li piti vodu sa česme ili flaširanu vodu. Postoje i zagovornici teorije da je najbolje konzumirati filtriranu vodu.  

Kao što verovatno svi znaju, može se filtrirati samo voda sa česme i ona nikako ne sme biti vruća. Preporuka je, dakle, da se filtira hladna voda ili voda sobne temperture i da se to čini uz pomoć bokala za filtriranje. Oni koji preferiraju filtriranu vodu, reći će vam da je ovakva voda ne samo zdravija, već  i boljeg mirisa i ukusa, a svakako je očišćena od svih štetnih bioloških i hemijskih materija.

Postavlja se, svakako, na kraju i pitanje novca. Ulaganje u bokal za filtriranje u početku deluje kao veliki trošak, ali pomislite samo koliko će vam zapravo novca otići za kupovinu flaširane vode u jednom dužem vremenskom periodu. Čini nam se da ovde ne bi trebalo da bude dileme.

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *