Sve što treba znati o proteinima i dijetama


Razno / уторак, фебруар 6th, 2018

Iako mislite da će sada biti reči o proteinima stručnim jezikom, to se neće desiti. Naime, proteini su važni za razvijanje organizma, za rast, za imuni sistem, ali i za svakodnevno funkcionisanje tela. Da biste se hranili zdravo i omogućili normalno funkcionisanje organizma, proteini su izuzetno važni, a ako rednovno koristite zdravu i raznovrsnu hranu, vaš organizam će redovno dobijti potrebne količine proteina.

Međutim, brojne dijete bazirane sun a smanjenom unosu proteina, a ima i onih koje se isključivo oslanjaju na protein u svom jelovniku. Naime, važno je napomenuti da su mnoge dijete koje imaju isključivo dane za protein, voće ili ugljene hidrate mogu rezultirati gubitkom kilograma, ali one takođe mogu ugroziti vaše zdravlje. Ovakve dijete su uspešne samo u onoj meri u kojoj vam je važno smanjiti broj kilograma. Međutim, taj uspeh nekada je samo instant, jer se kilogrami ubrzo povrate i šta ste uradili, ništa.

Potencijalno loše po vaš organizam jeste ukinuti količinu proteina koju unostite i onda nakon određenog perioda ponovo naglo vratiti proteine u ishranu. Tada organizam doživljava nagli šok koji može da se reflektuje na mnoge organe poput jetre ili štitne žlezde, pa je zato važno da imate kvaliletnu dijetu koja podrazumeva ravnomerni unos različitih hranljivih materija. Takođe, ukoliko potpuno ukinete protein, to može da uzrokuje mnoge bolesti, zato treba pažljivo sprovoditi rigorozne dijete isključivo pod nadzorom i uz dopuštenje stručnjaka.

Važno je napomenuti da nedostatak proteina u organizmu može da se manifestuje kroz opadanje kose, pojavu hroničnog umora, neprestanom željom za slatkiđima, ali i kroz grčeve i česte prehlade i pad imunog sistema. Takođe, može doći do pojave anemije, problema u radu jetre, a često manjak proteina može da utiče na oporavak od povreda, koji znatno duže traje u ovakvim slučajevima.

Proteini – hranljive materije važne za naše zdravlje

Neophodno je ukazati na važnost proteina u organizmu. Kada se proteini u telu rastave na manje čestice onda imaju izuzetno važne funkcije. Tako, na primer, neki proteini izgrađuju srčane mišiće. Takođe, treba znati da su amino kiseline sastavni deo proteiona i kada se proteini razlože na amino kiseline, u našem telu se stvori 22 različite amino kiseline. Od tih 22 kiseline koje sadrži naš organizam, 13 samo telo proizvodi, a ostatak ljudi ishranom unose u organizam. Treba napomenuti da se manji broj proteina manifestuje kroz različite probleme, kao što su problem sa mišićima, ali i kroz nepravilno funkcionisanje mnogih funkcija u telu.

Kao što nedovoljan unos proteina nije dobar, takođe ni preteran unos ovih hranljivih materija nije ništa bolji. Zato treba biti umeren kada je hrana u pitanju i pravilno je pripremati. Naime, ukoliko konzmirate piletinu i junetinu, pripremajte je na tiganjima koji ne zahtevaju ulje ili uz minimalnu upotebu ulja. Takođe, meso možete da kuvate ili da pečete u rerni, jer ćete tako izbeći korišćenje štetnih materija. Ista pravila važe i za jaja, dok se za pripremanje ribe savetuje mala količina ulja, jer sama riba u sebi sadrži prirodno ulje koje nakon nekoliko minuta pečenja počinje da ispušta.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *