Sve o regeneraciji i čišćenju DPF filtera


Razno / уторак, јул 24th, 2018

DPF filter se može regenerisati na dva načina.

Postoje dve vrste regeneracije: pasivno i aktivno.

Pasivna regeneracija

 

Pasivna regeneracija se vrši kada automobil radi na brzinama na dužim putovanjima, koje omogućavaju povećanje temperature izduvnih gasova na viši nivo i čisto sagorevanje viška čađi u filteru.

Tako se savetuje da vozači redovno daju svoje dizelsko vozilo na 30 do 50 minuta vožnje sa održavanim brzinama na autoputu ili bilo kom dužem otvorenom putu kako bi se očistio DPF filter.

Međutim, vozači retko voze ovakvu vrstu vožnje zbog čega su proizvođači dizajnirali alternativni oblik regeneracije.

Aktivna regeneracija

 

Aktivna regeneracija ( čišćenje DPF filtera ) znači da se ubrizga automatski dodatno gorivo, kada filter dostigne unapred utvrđenu granicu kako bi podigla temperaturu izduvnih gasova i spalile čestice čađi.

Problemi se mogu javiti, međutim, ako je putovanje prekratko, pa se proces regeneracije možda neće izvršiti kompletno.

Ako je to slučaj, lampica upozorenja će nastaviti da pokazuje da je DPF filter još uvek delimično blokiran ili zapušen.

U tom slučaju bi trebalo završiti ciklus regeneracije i obrisati upozoravajuće svetlo tako što će se auto voziti minimum 10 minuta ili više pri brzinama većim od 50 km/h.

 

Aktivnu regeneraciju prepoznaćete po sledećim simptomima;

  • Dešavaju se promena u beleškama motora
  • Automobil pokreće ventilator
  • Blago se povećava potrošnja goriva
  • Posojanje vrućeg, jakog mirisa iz izduvnih gasova

Šta preduzeti ukoliko ne deluju ni aktivna ni pasivna regeneracija?

 

Ako posle svega vaša upozoravajuća lampica nastavi da se uključuje, postane crvena ili se uključuju dodatna svetla za DPF filter, ne ostavljajte je previše vremena pre nego što je proverite.

Na ovaj način može doći do još štete, a ono što bi moglo biti jeftino, može postati mnogo skuplje.

Neki servisi mogu očistiti blokirane DPF filtere, u procesu koji se naziva prisilna regeneracija.

Ovo obično košta od oko 50 do 300 e, iako nije 100% garantovano rešenje, obično će uspešno ukloniti višak čađi i omogućiti da DPF radi i ponovo se regeneriše.

Savremeni dizelski vlasnici vozila treba da budu svesni važnosti održavanja svog DPF filtera kroz navike i praksu vožnje.

Da li se može ukloniti DPF filter?

 

Uklanjanje DPF-a ponekad će izazvati paljenje upozoravajućeg svetla. Ova radnja potpuno je ilegalana, kako Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima insistira postojanje DPF fultera u svim dizel vozilima. Takođe, uklanjanjem ovog filtera samnjuje se zaštita vazduha od zagađujućih izduvnih gasova, čie se šteti okolini ka oi ljudskom organizmu.

Koja je cena DPF filtera?

 

Filteri za čišćenje čestica su veoma skupi. Novi DPF filteri se mogu pronaći po različitim cenama u rasponu od 400e pa do skoro 2000e u proverenim radnjama i servisima koji se legalno bave poslom servisiranja automobile.

Ukoliko se moraju zameniti, troškovi zamene DPF filtera mogu izaći skoro kao ceo auto, a pored toga ne moraju nužno biti potpuno novi. Sa druge strane, postoje i drugi načini kako se može doći do jeftinijih DPF filtera, ali načina koji su neprovereni isto kao i njihovi prodavci i filteri, te se može desiti da se nakon ugradnje oni brzo pokvare, što će vas opet koštati ponovne zamene ili kupovine novog DPF filtera.

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *