Šta je u stvari posao fudbalskog menadžera


Zanimljivo / среда, август 7th, 2019

Fudbalski menadžer je bitan deo svakog tima u ovom sportu. Neizostavan je element uspešnog funkcionisanja kluba, njegovog razvoja i napretka. Iako možda na prvi pogled ne deluje tako, mnogo je aktivnosti koje jedan fudbalski menadžer treba da isprati i izvrši. Ovde je potrebno da istaći da je preduslov za ispunjavanja svih tih zadataka posedovanje stručnih znanja.


Aktivnosti koje su deo posla fudbalskog menadžera obuhvataju niz administrativnih zadataka, vrlo često i marketinških, zatim tu se ubraja i saradnja sa prevodiocima i sudskim tumačima, i mnogo toga drugog. Sve navedeno detaljnije biće izloženo u nastavku teksta, kako bi se što detaljnije shvatio ovaj, ne tako jednostavan posao u fudbalskom klubu.

Administrativni poslovi fudbalskog menadžera

Fudbalski menadžer obavlja gotovo sve administrativne poslove u vezi sa igračima, radnim odnosima, i generalno pitanjima kadrova. Svaki fudbaler koji dolazi u tim, ili odlazi iz istog, mora imati pripremljen ugovor. Prevodilačke agencije s tim u vezi često imaju velikog posla u ovom delu. Fudbalski menadžer je obavezan da pripremi administrativni deo posla, dok za pravna pitanja zaključivanja ugovora i prevode angažuje pravnike, prevodilačke agencije i sudske tumače. Svaki zaposleni, odnosno član kluba pored ugovora dobija i adekvatnu naknadu, odnosno zaradu za svoj rad. Mnogo je različite papirologije koja je deo jednog kluba, i igrači imaju obavezu da blagovremeno potpisuju, popunjavaju i preuzimaju dokumentaciju. Tu se ubrajaju i zapisnici, potvrde, priznanice, formulari i slično. Neophodno je da se sva dokumentacija pravilno popuni, arhivira i sačuva prema predviđenim pravilnicima.

Obračunavanje i isplata je deo stručnjaka za finansije i generalno plate. Svi drugi elementi kao što su pregovori, dogovori, potpisivanje neophodne dokumentacije najčešće je posao fudblaskog menadžera. Kao deo menadžmenta kluba, bitno je da na ovoj poziciji bude lice koje je stručno, poznaje sportske aktivnosti, procedure i dokumentaciju. Administrativni poslovi fudbalskog menadžera su obimni, svakodnevni i zahtevni. Zato su uvek dobrodošli saveti stručnjaka u okviru pravnih poslova, finansija i drugih sektora. Često su i vrlo dinamični, pa zahtevaju usklađivanje kadrova, ispunjenje njihovih zahteva, pružanje papiroloških objašnjenja ukoliko ima nejasnoća, nezadovoljstva i slično.

Poslovna saradnja sa prevodiocima i sudskim tumačima

Kako je fudbalski tim fleksibilna i raznolika grupa ljudi, neretko se dešava da u jednom timu postoji više različitih nacionalnosti. To povlači potrebu znanja mnogih jezika, gde se obično engleski i nemački podrazumevaju. Međutim, posao fudbalskog menadžera pored administrativnih aktivnosti, obuhvata i postojanje agencija za prevođenje sa kojom se sarađuje, kao i da se sudski tumač za nemački, engleski ili neki drugi jezik blagovremeno i prema potrebi angažuje. Formiranje ugovora zahteva da postoji stručno lice koje će na potpun, tačan i pouzdan način da prevede sva neophodna dokumenta, kako bi sporazumevanje bilo obostrano. Agencije za prevođenje obuhvataju stručna lica, koja prevode dokumenta. Razlika je što sudski tumač ima zvaničan pečat, položen državni ispit i licencu za rad sa sudom, ali i fizičkim i pravnim licima.

Sudski tumač za nemački, engleski, ili neki drugi jezik bavi se zvaničnim prevodom dokumenata u okviru sudova, ali i izvan prema potrebama saradnje sa drugim fizičkim i pravnim licima. Na svoje licencirane radove stavljaju potpis i imaju ovlašćenje za pečat, kojim potvrđuju verodostojnost prevoda. U svetu fudbala, često se dešava da je neophodan zvaničan prevod, za šta se sudski tumač za nemački, engleski ili neki drugi jezik prema potrebama i uz naknadu angažuje.

Marketinške aktivnosti fudbalskog menadžera

Fudbalski menadžer ne samo da brine o administrativnim poslovima, angažovanju agencija i sudskih tumača, već je često i primarni PR i predstavnik kluba. Brojne su marketinške aktivnosti koje se svakodnevno odvijaju. Na primer, često pruža izjave za novine, govori na konferenciji za štampu, posećuje sportske i druge događaje koji mogu biti od značaja za sportske aktivnosti. Važno je da bude stub tima, da uvek govori iskreno, jasno i pouzdano, što jača sam integritet kluba. Važno je da poznaje i strane jezike, jer kako su sportska takmičenja internacionalnog karaktera, vrlo često se govori i u stranim zemljama. Deljenje informacija sa javnošću je neophodna, kako tokom sezone, tako i izvan nje. Javnost je zainteresovana za pripremljenost fudbalera, stavove i mišljenja, pa je u tom smislu značajno da menadžer i igrači deluju u istom pravcu i da šalju identične poruke.

Medijska slika jednog fudbalskog kluba veoma je važna za formiranje ugleda, imidža i navijačke snage. Adekvatna i pravilna komunikacija sa javnošću bitna je i od strane fudbalskog menadžera. Međusobna podrška i veza među igračima, isticanje misije i vizije, kao i ključnih vrednosti tima, šalje pozitivnu poruku javnosti. Poštovanje navijača, javna obraćanja i pružanja odgovora na pitanje uloga je i fudbalera, ali i samog menadžera. Odnosi s javnošću su bitan deo uspešnog funkcionisanja svake organizacije, pa i fudbalskog kluba.

Organizacioni poslovi fudbalskog menadžera

Fudbalski menadžer treba da ima dobre organizacione sposobnosti. Ovde se misli na dobro raspoređivanje svih aktivnosti u vezi sa treninzima i utakmicama. Vođenje kadrova, ali ne u smislu administracije je takođe važno. Posebno kada govorimo o negovanju dobrih međuljudskih odnosa među igračima, članovima upravnog odbora i svim drugim zaposlenima.
Negovanje organizacione klime i kulture u timskom i duhu jedinstva, može da bude bitan faktor uspešno odigranih utakmica. Fudbalski menadžer u tom smislu treba da bude jasna, direktna i vodeća veza između svih ostalih članova kluba.

Ovaj zadatak je možda i najteži, s obzirom na nekada vrlo teško organizovanje slobodnih termina za treninge, usklađivanje drugih obaveza igrača sa vežbanjem, karantinom i slično. Spremnost na uviđanje i prihvatanje promena je neophodna, kao i maksimalno fleksibilan pristup potrebama i preferencijama članova fudbalskog kluba. Uz negovanje razumnih i dobrih odnosa, moguće je brzo reagovati na sve promene, jednoglasno reagovati i razmišljati u istom pravcu, bez trzavica, stresa i nesuglasica. Ukoliko pravovremeno izbalansira sve elemente dobre organizacione kulture, time je zadatak fudbalskog menadžera jednostavniji, ali i više ispunjen.

Fudbalski menadžer centralna je ličnost svakog kluba, i u vezi sa tim obavlja veliki obim različitih aktivnosti. Tu su administrativni poslovi, poslovna saradnja sa prevodilačkim agencijama i sudskim tumačima, ali i brojne marketinške i organizacione aktivnosti. Stručnost, kompetentnost i izraženo razumevanje, osnovni su gradivni elementi uspešnog fudbalskog menadžera, koji čini da tim funkcioniše kroz neraskidivo čvrste veze i dobre međuljudske odnose.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *