Pravilna nega kože pre i posle treninga


Zanimljivo / четвртак, децембар 5th, 2019

Trening je imperativ zdravog života i vitkog i privlačnog tela. Svest o direktnoj povezanosti zdravlja sa redovnom fizičkom aktivnošću sve je veća, a samim tim raste i broj nas koji se odlučujemo da redovno vežbamo. Odabir aktivnosti kojoj ćemo se posvetiti sa ciljem postizanja željene forme zavisi od ličnih preferencija i kondicije, a među najpopularnijim su svakako džoging, grupni treninzi poput pilatesa i aerobika, joga i bodibilding u teretani. Svaka od ovih aktivnosti utiče odlično na naše mišiće, krvni pritisak i opšti nivo energije. Ipak, budući da se tokom treninga znojimo, i telo izlažemo naglim pokretima, organ koji je najviše na udaru ovih intenzivnih aktivnosti je naša koža. Zbog toga je od velike važnosti pravilno je negovati pre i posle svakog treninga.

Koža ruku i stopala

Kada dižemo tegove u teretani, prvo što od ovako intenzivnih aktivnosti i tereta strada su naše šake. Koža postaje grublja, stvaraju se zadebljanja od mrtve kože, koja mogu postati upaljena i bolna. Zbog toga je od velike važnosti za ovakve aktivnosti nositi rukavice za teretanu i time se zaštititi od intenzivnih oštećenja kože šaka. Ipak, uz svu predostrožnost, veoma je važno nakon treninga detaljno dezinfikovati ruke od sprava koje koristi veliki broj članova teretane, a nakon toga ih pravilno hidrirati kvalitetnim kremama za ruke. U odabiru krema uvek posežite za onima koje sadrže više prirodnih sastojaka.

Stopala su područje kože koje strada pri trčanju i sličnim aktivnostima koje zahtevaju da veći deo treninga provedemo na nogama. Osim zadebljanja, česta je pojava stvaranja žuljeva, pa se koža stopala treba tretirati prirodnim melemima, poput onih na bazi pčelinjeg voska.

Odstranjivanje dlaka sa tela

Trening podrazumeva i intenzivnije znojenje. Iako se na ovaj način oslobađamo toksina i sam proces znojenja nije nešto što treba da zaustavljamo i sprečavamo, važno je da na sebi tokom treninga imamo odeću od prirodnih materijala, ali i da redovnom depilacijom umanjimo nepotrebno gubljenje tečnosti. Zbog toga je efikasna laserska epilacija sve češći izbor ljudi koji se profesionalno bave sportom. Prednost ovog tretmana je trajnost njegovih efekata, te činjenica da je to jedini vid depilacije kod koga možemo u potpunosti biti bezbedni od iritacija kože ili urastanja dlaka.

Borba protiv strija

Intentivan trening sa sobom nosi i intenzivne promene na telu. Naglo gojenje, mršanje kao i povećanje volumena kože zbog uvećanja mišićne mase, dovode do toga sa se naša koža nalazi pod stalnim pritiskom. Opuštanje i zatezanje kože dovode do jednog veoma neželjenog efekta – nastanka strija na područjima kože kao što su butine, zadnjica, grudni koš i leđa. Dobar način da se ovo spreči je redovna hidratacija tokom treninga kroz unos vode i elektrolita, mazanje kože hidratantnim kremama pre i posle treninga, ili odabir nekih od tretmana koji ciljaju područje sa strijama i koji umanjuju njihovu vidljivost. Kao jedan od prirodnih lekova koji ublažuju strije savetuje se i kokosovo ulje.

Koža lica

Koža lica tokom treninga može da strada na dva fronta. Kod aktivnosti koje obavljamo napolju, često smo izloženi suncu i štetnom UV zračenju, pa je bitno odabrati adekvatnu UV zaštitu i ne zaboraviti da se namažemo pre treninga. Nakon treninga potrebno je regenerisati kožu hidratantnim kremama na bazi hijalurona i retinola. Osim izlaganja UV zracima, i treninzi koje obavljamo unutar zatvorenih prostora utiču na kožu lica, jer pri podizanju velikih težina i stavljanju tela pod slične napore, lice reaguje tako što se grči i bora. Zbog toga ga je nakon treninga važno od znoja očistiti nekim blagim sredstvom za čišćenje, a potom tretirati nekomedogenim prirodnim uljima koja će ga vratiti u balans, a neće začepiti pore.

Trening jeste put  do savršenog izgleda, ali je važno ne zaboraviti da lepota mišićne mase direktno zavisi od lepote i blistavosti naše kože. Zbog toga je konstantna briga o koži nezaobilazan faktor željenog izgleda.

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *