Da li sportisti imaju tremu kod polaganja za vozačku dozvolu?


Vesti / понедељак, јул 30th, 2018

Sportisti veoma mladi ulaze u svet profesionalaca i veoma često neki od njih dosta pre punoletstva ozbiljno zarađuju i mogu da priušte svojoj porodici i sebi kvalitetan pa čak i luksuzan život. Sportisti dosta novca troše na automobile i to je opšte poznato. Verujemo da ovi mlađi jedva čekaju da napune dovoljno godina kako bi mogli da polažu za vozačku dozvolu. Neki od njih već imaju punu garažu i samo čekaju trenutak da uskoče u svoje ljubimce. Što se tiče treme kod sportista tokom polaganja vozačkog ispita, ne verujemo da je to kod njih slučaj. Oni su naučili da se bore sa tremom tokom važnih utakmica pred hiljadama posmatrača tako da pretpostavljamo da ih trema ne bi omela pri polaganju.

Ako ste se odlučili da polažete za vozačku dozvolu verovatno ste čuli da dosta ljudi praktični deo ispita polaže iz više puta. Ima nekoliko razloga zbog čega se to dešava, a to je da kandidati ili nisu spremni ili ih savlada jaka trema i manjak koncentracije. Da biste se što bolje pripremili za polaganje vozačkog ispita i tom prilikom sebe doveli u dobro stanje, postoji nekoliko koraka pre samog ispita na koje bi kandidat trebalo da obrati pažnju.

Izbor auto škole je bitan faktor koji utiče na uspešno polaganje vozačkog ispita kandidata. Reputacija određene auto škole, stručnost instruktora koji u njoj rade, stanje vozila koje poseduje škola, cena, kao i ostali uslovi za koje kandidat smatra da su za njega bitni su inforacije o kojima je potrebno da se detaljno raspita. To može da se uradi na internetu, preko sajta auto škole i na forumima na kojima se piše o toj i sličnim temama. Izvor informacija mogu biti i iskustva poznanika i prijatelja koji su već položili za vozačku dozvolu.

Učenje i vežbanje su svakako najbitniji da bi se uspešno položio vozački ispit i zavise isključivo od samog kandidata. Potrebno je dobro naučiti teoriju kako bi bili što sigurniji na testu i odgovorili tačno na pitanja. Vežbe na poligonu je potrebno što više uvežbavati tokom obuke kako bi na ispitu imali veće šanse za uspešnim polaganjem.

Teoriska obuka za voznju

Naučenu teoriju i znanje o pravilima u saobraćaju potrebno je primeniti u praksi. Izlaženje na ulicu i uključivanje kandidata u saobraćaj na početku obuke može da bude ne tako jednostavno. Iz tog razloga je potrebno da kandidat što više bude u ulozi vozača kako bi kroz različite situacije u saobraćaju sticao iskustvo. Svaki kandidat ima pravo da bira instruktora koji će ga obučavati. Zato je bitno da se kandidat radi sa onim instruktorom za koga smatra da mu adekvatno prenosi znanje.

Čest je slučaj da kandidati ne prođu ispit iako su dobro pripremljeni. To se dešava zbog treme i nervoze kandidata. Savetuje se da bi pre dolaska na ispit kandidat trebalo da doručkuje jer je hrana bitna za koncetraciju. Poželjno je da kandidat dođe nešto ranije na polaganje kako bi dao sebi vremena da se opusti i da se prilagodi situaciji.

Pravilne provere za dobijanje vozačke dozvole

Na praktičnom ispitu za polaganje vožnje smatra se da pravilne provere povećavaju šanse za uspešno polaganje i do 30% .
Pravilo je da se prilikom skretanja, obilaženja, preticanja i menjanja saobraćajne trake svaki put izvrši provera najmanje tri pogleda: pogled u unutrašnje ogledalo, pogled u spoljašnje ogledalo i provera mrtvog ugla pogledom preko ramena. Znači sigurno nećete tek tako skrenuti ili se prestrojiti i gledati u telefon već ćete ga odložiti na držač za mobilni, ili nameštati šminku tokom vožnje ili poravljati frizuru. Budite fokusirani na vožnju.

Ukoliko kandidat nije izvršio ova tri pogleda u navedenim situacijama dobija 3 negativna poena.
Pokazivač pravca se uključuje pošto su izvršene provere, odnosno sva tri pogleda. U slučaju da kandidat uključi pokazivač pravca, a da prethodno nije izvršio provere dobija 3 negativna poena.

Nije pravilno da kandidat uradi delimične provere pre korišćenja pokazivača pravca. Isto tako nIje pravilno ni da kandidat dugo drži okrenutu glavu pozadi kad proverava mrtav ugao, jer tada ne prati situaciju ispred vozila. Kada kandidat više od tri puta ne izvrši provere(tri pogleda pre pokazivača pravca) prilikom izvođenja iste radnje, da li to bilo preticanje, obilaženje, skretanje ili menjanje saobraćajne trake, dobija ocenu da nije položio.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *