Kako sprečiti bubuljice od znojenja?


Život / уторак, децембар 5th, 2017

Prekomerno znojenje i dosadne bubuljice koje se sve češće pojavljuju su neizbežne prilikom treniranja. Danas vam donsimo rešenje za rešavanje bubuljica usled znojenja!

Svi se slažemo da su bubuljice veoma iritantne, mogu da budu bolne i izgledaju užasno. Usled znojenja, one se množe na vašoj koži i preparati koje ste koristili do sada su neifikasni i ne pružaju otpor za dalji razvoj.

Sportisti mogu da imaju ogromne probleme sa masnom kožom i sa bubuljicama. U savrešenom telu, sa isklesanim mišićima, muče se malim bubuljicama.

Hajde da se rešimo svega toga! Neka vase telo bude zgodno, a koža čista i zdrava.

Trening i znojenje

Kada nam je toplo, znojimo se, i to je normalno. Naše telo se na taj način hladi i štiti naš od pregrevanja. U letnjim danima to je česta pojava. Providna, slana tečnost pojavljuje se na površini kože i hladi nas.

Kada naš mozak shvati da je čitavom telu jako toplo, šalje znojnim žlezdama signal da nam je potrebna pomoć i osveženje.

Znoj nije za obožavanje, baš zbog mirisa koji proizvodi. Taj miris nije ni malo prijatan i svež. Ipak, sam znoj nema nikakav miris. Neprijatan miris izazivaju bakterije koje se nalaze na koži i odeća koju nosimo. Primetićemo veliko razliku u mirisu znoja kada nosimo prirodne materijale poput pamuka ili lana.

Ipak, u zagušljivim salama za treniranje, stvari su malo drugačije. Što se više znojiš, to je veći efekat treninga, bar se tako priča medju ljubiteljima teretane.

Kroz znoj naše telo izbacuje toksine i štetne materije i veoma je blagotvorno za čitav organizam.

Treninzima možemo uticati na čitav krvotok. Kada ste fizički aktivni, temperatura se povećava, te se tako i znojenje povećava. Na kojim mestima ćete se više znojiti, a na kojima manje, zavisi od temperature tela i od krvnog pritiska, ali i od genetske predispozicije.

Ipak, vrhunski sportisti tvrde da je normalno da treninzi pođu i bez znoja i da to nije merilo kvaliteta treninga, jer se znojenjem gubi na telesnoj masi, ali se odmah posle treninga nadomešćuju eloktroliti i izgubljena tečnost.

Pojačanim znojenjem na trenigu začepljuju se lojne žlezde i u zavisnosti od genetike, koža dobija akne, bubuljice ili se masti više nego obično. Sportisti to najbolje znaju.

Akne su nepoželjne u bilo kom obliku i na bilo kojem delu tela. Večita potraga za rešenjem protiv akni je prisutna.

Kako im stati na kraj?

Nije svaka koža ista, to je vrlo važna činjenica. Kod nekog jedno rešenje može biti veoma delotvorno, dok kod nekog izaziva sasvim suprotan efekat. Ipak, postoje zablude kojih se treba otarasiti.

Kod sportista, bubuljice se javljaju često na licu, na leđima, ramenima i grudima. Baš na tim mestima ima najviše lojnih žlezda.

Iako lojne žlezde primetimo samo kada su u upalnom procesu, one imaju veoma važnu finkciju u podmazivanju kože. One stvaraju zaštitni sloj koji pomaže u normalom očuvanju kože, što znači da njihov nedostatak može dovesti do sušenja kože, a sa sušenjem dolaze i bakterije i uporne gljivice.

Saveti za kožu bez bubuljica

  • Nakon uspešnog intenzivnog treninga, obavezno je umivanje blagim sapunom i mlakom vodom. Birajte sapune oji u sebi ne sadrže ulje. Vašem licu je posle treninga potrebna nega, kako biste uklonili sav znoj i bakterije na koži. Na taj način, vaše pore se neće začepiti i neće doći do neželjenih problema. S druge strane, pretereno umivanje isušuje kožu i tako ona postaje iziritirana i podložnija bakterijama. Optimala i preporučena doza umivanja

Ali, nekada su bubujice i akne jače od bilo kog saveta.

  • Ishrana i bubuljice, omiljena tema svih nas koji se bavimo sportom. Elem, mnogo predrasuda postoji. Čokolada i masna hrana ne izazivaju akne, iako mnogi žive u ubeđenju da će kockica čokolade izazvati haos na njihovom i licu ili telu.
  • Do bubuljica dolazi zbog zapušenih otvora lojnih žlezda, koje se upale zbog bakterija koje su na koži. Dodatan uticaj na zapušene pore stvara svako ceđenje, UV zraci u solarijumu kao i prirodno nezaštićeno sunčanje.
  • Lečenje akni je dugotrajan proces za koji će vam možda biti potrebna pomoć dermatologa. Sportisti često posećuju dermatologe koji im propisuju određenu terapiju koja je namenjena njihovom tipu kože. Dokazano je da je masnija koža podložnija bubuljicama i aknama.
  • Ožiljci na licu mogu trajati godinama. Veoma ih je teško lečiti, posebno ako se bubuljice diraju i cede. Za lečenje je potrebno strpljenje i disciplina. Kako ukloniti fleke i ožiljke od akni i bubuljica jeste pitanje za čijim se odgovorom traga. Postoji mnogo zdravih i prirodnih rešenja, kako za prevenciju, tako za otklanjanje ožiljaka.
  • Istraživanje potvrđuje da se sportistima akne javljaju češće pred sam meč ili utakmicu, više nego nego na običnim treninzima. To se dešava zato što stres i pritisak uoči važnog događaja pojačavaju hormoni koji aktiviraju lojne žlezde.

Nega kože nakon treninga

Vežbanje i sport su zdrave navike i odličan su izbor za naše telo i za um koji se na taj način oslobađa od nagomilanog stresa. Vežbanjem ćete učiniti da vaše telo izgleda zategnutije, imaćete lepo oblikovane mišiće, razmišljaćete pozitivnije i imaćete mnogo više energije. Vežbanjem se oslobađate toksina, ali zbog pojačanog znojenja javljaju se bubuljice.

Morate priznati, da sale u kojima vežbamo nisu najčistije prostorije na svetu. Koliko god vaš klub ili teretana pokušavaju da održavaju higijenu same sale, prašina i bakterije su uvek prisutne.

Savet ženama:

Skinite šminku pre no što dođete na trening. Pustite kožu da diše. Nemojte je dodatno začepljivati teškim rumenilima ili puderima koji zapušavaju pore.

Bićete lepe i našminkane kada izađete odatle, i bićete prezgodne ako se fokusirate na kvalitet treninga.

Savet muškarcima i ženama:

Ne dodirujte osetljive delove tela za koje znate da su podložni bubuljicama, nikako ih ne dirajte prstima. Neka vam peškir bude na dohvat ruke, kako biste obrisali znoj.

Zamislite samo koliko je ljudi pre vas bilo u toj istoj sali i koliko je njih diralo rukama te iste sprave. Bubuljice vole bakterije i prašinu. Onemogućite im zadovoljstvo da vas prekriju.

Tuširanje u teretani jeste opuštajući deo bez kog ne možete da zamislite trening. U toku tuširanja, pobrinite se da i vaše lice bude čisto i koristite proizvode koji su namenjeni za vaš tip kože. U zavisnosti da li je vaša koža masna, suva ili je mešovita, birajte kreme ili losione baš po tom kriterijumu.

Sportistima se balansira ishrana, koji god da je sport u pitanju. Zaista je važno šta jedemo i koliko tečnosti unosimo. Za kožu su takođe bitni minerali i vitamini koji se dobijaju iz hrane, ali isto tako koži je važna hidratacija.

U svojoj sportskoj torbi napravite mesta za hidratantnu kremu i za vlažne maramice. To vam je pored rezervnih patika i odeće, obavezan detalj. Hidratantna krema sprečiće da se koža suši, a vlažne maramice biće prva pomoć ukoliko ne stignete da se istuširate u sali i morate da sačekate da stignete kući.

Rezervna odeća je obavezna. Ne koristiti izgovore da je ne ponesete, ma koliko god vam kuća bila blizu. Presvucite se, a mokru odeću bacite na pranje čim stignete. Nekad se desi da to ne uradimo i koža tela ispašta zbog toga, jer znoj koji se suši na telu u prljavoj odeći stvara veliku mogućnost za dobijanje upornih akni.

Hidratacijom protiv bubuljica

Voda je dar iz prirode, zaista. Znam da ste hiljadu puta pročitali da treba da pijete dve litre vode dnevno kako bi vaš organizam bio zadovoljan i ispunjen. Sportisti znaju koliko je važna hidraticija.

Pijte vodu i tokom treninga i nakon njega.

Ne dozvolite da osetite žeđ, jer tada je organizam već u procesu dehidratacije. Vaša koža je isto tako žedna posle treninga.

Kada se istuširate i skinete znoj sa svog tela, koža želi da je nahranite hidratantnim mlekom ili losionom koji će biti dovoljno hidratantan, jer je koža posle treninga veoma osetljiva. Birajte proizvode koji će umiriti vašu kožu i dati joj dovoljno vlažnosti do naredne hidratacije. Zabluda je da bubuljice na leđima ili ramenima ne smete tretitrati losionima kojima tretirate celo telo. Hidratacija im ne smeta, ali im svakako više prija preparat koji je namenjen njihovom izlečenju.

Samopouzdanje u savršenom telu

Koliko god telo bilo u formi, istina je da bubuljice, akne, mitiseri i masna koža zaista umeju da poljuljaju samopouzdanje. Nekada, jednostavno pokvare trenutak. Nekad ljudi ni ne primete da imaš bubuljice, ali tih osećaš i znaš da su tu. Osećaš baš svaku bubuljicu na telu i ubeđen si da to svima bode oči.

Istina je da su one nekad neprimetne, a nekad ih ljudi zaista zanemare, one ozbiljno mogu ugroziti tvoj lični doživljaj sebe.

Važno je da utvrdite kakva je vaša koža, a onda da proverite koje sve preparate koristite i da li su oni napravljeni za vaš tip kože. Nije svaki sapun isti i nije svaka krema ista. Budite pažljivi u odabiru.

Takođe, poštujte pravila na treninzima. Vodite se činjenicom da prašine ima svuda i da treba higijena da vam bude posle treninga na prvom mestu.

Uzaludno je lečiti samo posledice. Morate ustanoviti koji je glavni uzrok akni, ako vidite da nema pomoći, a probali ste sve i svašta.

Tretmani protiv akni, da li oni bili kod kozmetičara ili ćete radije čuti savete dermatologa, mogu biti veoma učinkoviti. Pa čak i ako se odlučite za prirodne alternative, možete očekivate vidljive rezultate. Važno je napomenuti da se bavite sportom, da često vežbate, da se znojite i da želite da pobedite uporne akne koje uništavaju vaš izgled.

Borba može uz prave savete koje smo vam ponudili biti veoma kratka i bezbolna. Pridržavajte se osnovnih saveta vežanih za hidrataciju i za higijenu i pratite kako vaša reaguje. Izlečenje je moguće, samo ne odustajte.

Budite uporni kao kada se borite za prvo mesto ili kada se pripremate za veliki uspeh u vašoj kategoriji i pobedićete dosadne bubuljice. Uživajte u čistoj i zdravoj koži čitavog tela, kao što uživate u svojim mišićima.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *