Bavite se sportom? Evo koje namirnice bi trebalo da konzumirate


Život / понедељак, децембар 17th, 2018

I sami znate da bavljenje sportom nije samo konstantan trening, trud do poslednje kapi znoja, odlazak na trening svakog dana i slično. Bavljenje sportom uključuje toliko aspekata, koji i te kako utiču na rezultat i ostvarenje krajnjeg cilja.

O ishrani se mora voditi računa. Ako se ne hranite kako treba često ćete na treningu osećati teskobu, nećete moći u potpunosti da iskoristite svoj potencijal,  i sam trening može da vam bude izuzetno naporan. Kada svaki trening jedva „preživite“, onda se zapitate kako će to izgledati na nekoj utakmici i shvatite da je došlo vreme da promenite način života. Evo koje namirnice obavezno treba da jedeste ako se bavite sportom:

Riba i meso

Sasvim logično i očekivano da sportisti jedu ribu i meso. To je poželjno u svakodnevnoj ishrani, a posebno je poželjno ukoliko vas očekuje neki ozbiljniji napor, intenzivan trening ili utakmica. Dakle, sportisti ne jedu preterano začinjenu i masnu hranu, ali jedu jaku hranu, koja će im dati snagu da izdrže predstojeće napore i da jednostavno budu puni energije do samog kraja. Pred utakmicu ili meč sportisti u kombinaciji sa mesom najčešće jedu i krompir.

Đumbir

Izuzetno lekovita namirnica – đumbir. Đumbiru se ne može spočitati ništa. I više puta je dokazano njegovo neverovatno dejstvo po ljudsko zdravlje u najpozitivnijem smislu. Međutim postoji poseban razlog zašto ga sportisti konzumiraju. Najjednostavnije rečeno đumbir pomaže sportistima kada se nakon napornih treninga ili utakmica jave bolovi u mišićima i upale. Zatim, đumbir utiče na to i da to tih nekih prevelikih upala i ne dođe. Đumbir ublažava i neke od simptoma artritisa, ali je takođe veoma dobar i za rad metabolizama. Znate da nekada sportisti imaju problem sa kilogramima i da moraju da smršaju kako bi postigli svoj maksimum. I u tom slučaju im se preporučuje konzumiranje đumbira, jer upravo đumbir može da pomogne u tom procesu.

Spanać

Vitamini i antioksidanti su ono što čine spanać tako posebnim i zbog čega stručnjaci savetuju da sportisti obavezno treba da ga unose. Mogu ga jesti i u kombinaciji sa mesom, ali je svakako poželjno da ga imaju bar jednom nedeljno.

Voće

Voće je poželjno, ali ne bilo koje voće. Obično se sportistima savetuje da to bude tropsko voće, zato što  sadrži mnogo manje šećera. Dakle, tu spadaju pomorandže i ananas, kao i papaja ili mango. I to sportisti uglavnom i konzumiraju pred utakmicu. Takođe i kada nemaju utakmicu, a ni trening, oni se uglavnom pridržavaju ovih pravila i jedu samo voće u određenim delovima dana i to ono voće koje ne sadrži mnogo šećera i koje se lako vari.

Orašasti plodovi

Da, sportisti takođe vode računa o tome da unose zadovoljavajuću količinu orašastih plodova. Ne treba ni preterivati sa orašastim plodovima, oni mogu da budu i deo nekog obroka, mogu da budu dodaci smutijima i ostalim tečnim obrocima, što obično sportisti i praktikuju. Takođe, užinu mogu da čini bademi ili lešnici, kao i orasi, ali da to uglavnom bude šaka badema, nikako više od toga. Umerenost i izbalansiranost su takođe dve važne stvari kada govorimo o ishrani profesionalnih sportista.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *