5 najčešćih uzroka paljenja lampice za proveru motora


Život / субота, децембар 23rd, 2017

Gotovo da nema vozača kojem se tokom vozačkog staža nije desilo zagonetno treperenje lampice za proveru motora (check engine light). Možda već u glavi računate koliko će vas koštati popravka, ali to ne mora da bude slučaj.

Ovo su 5 najčešćih uzroka paljenja lampice za proveru motora.

Zašto se uopšte pali lampica za proveru motora?

Lampica za proveru motora je sastavni deo dijagnostike samog automobila (OBD). Ovim sistemom upravlja računar automobila (ECM). U novim vozilima, ECM kontroliše gotovo svaki bitan elektronski sistem i kontinuelno proverava stanje različitih sistema.

Kada se pali lampica za proveru motora?

Kada senzor detektuje problem na automobilu (loše ubrizgavanje goriva, neravnomernu voltažu sekundarnom sistemu paljenja, nepravilan rad pumpe za gorivo ili bilo koji drugi problem koji utiče na rad motora – dešava se sledeće.

Računar automobila će prvo pokušati da reši problem. Ako ne može da reši problem, ili problem ne nestane sam od sebe, OBD sistem će uskladištiti DTC kod (koji opisuje specifičan problem) u memoriju računara. Ovaj događaj je okidač za paljenje lampice provere motora.

Kada se ustanovi potencijalan problem, možete videti tri različita stanja kada je uključena lampica za proveru motora.

Lampica za proveru motora povremeno treperi

Ako vam se desilo da vam se lampica povremeno pali, i zatim ugasi sama od sebe, to ne znači da je problem u lampici. To znači da postoji problem koji se uspoljava samo pod određenim uslovima.

Na primer, labavi konektori ili pokidane žice koje se povezuju ili prekidaju kada prelazite automobilom preko rupa ili nepravilnosti na putu, što izaziva paljenje i gašenje lampice.

Lampica za proveru motora neprestano treperi

Kada je ovo slučaj, to znači da imate ozbiljan problem koji može da izazove veliku štetu ako se ubrzo ne reši. Ovo se obično dešava kada ne dolazi do sagorevanja goriva u komori, gorivo odlazi u katalitički transformator, gde visoke temperature mogu da zapale gorivo.

Vremenom će se oštetiti auspuh ili sam katalitički transformator. Ovakve probleme morate rešiti što je pre moguće, jer mogu izazvati ozbiljna oštećenja i velike popravke, tolike da otkup pokvarenih automobila može biti jedino rešenje za vaše vozilo.

Lampica za proveru motora neprestano svetli

Kada je lampica za proveru motora neprestano upaljenje, postoji srednje ozbiljan problem. Na primer, zaprljani ili nefunkcionalan MAF senzor će izazvati ovakvo stanje, sve dok se ne očisti ili zameni.

Šta da uradite kada se lampica upali – najčešći uzroci

Ako vam se upali lampica za proveru motora, trebalo bi najpre da proverite sledeće uzroke.

#1 Čep rezervoara goriva

Čep rezervoara goriva zatvara sistem goriva i omogućava pravilan pritisak u samom rezervoaru. Takođe sprečava da isparavanja goriva završe u atmosferi, kada automobil nije u upotrebi.

Ako vam se lampica upali ubrzo nakon dopune rezervoara, proverite da li je lepo zavrnut i da li ima oštećenja. Ako ga ne zamenite, trošićete više goriva i možda nećete moći da vidite neki drugi problem, jer će lampica biti upaljena.

#2 Senzor kiseonika (Lambda sonda)

Senzor kiseonika (O2 senzor) meri količinu nesagorenog kiseonika u izduvnom sistemu. Šalje podatke računaru, koji na osnovu njih reguliše mešavinu vazduha i goriva u komori. Automobil će funkcionisati ako O2 senzor ne funkcioniše, samo što će trošiti više goriva.

Na duže staze, neispravan O2 senzor može da ošteti svećiće i katalitički transformator.

#3 Katalitički transformator

Katalitički transformator je deo izduvnog sistema, zadužen je da pretvara ugljen monoksid u ugljen dioksid. Sam deo nije kompleksan, ali može biti skup u zavisnosti od modela.

Kako ne biste imali problema sa njim, redovno održavanje automobila je ključno. Kao što smo već pomenuli, jedan od problema koji izaziva oštećenje katalitičkog transformatora je nesagorevanje goriva. Ovo se obično dešava na većim obrtajima, čućete motor kako kašljuca. Uzrok je najčešće u sistemu paljenja.

#4 Svećice / Indukcioni kalem (Bobina)

Bobina generiše elektricitet koji je potreban svećicama da zapale mešavinu benzina i kiseonika u cilindru.

Istrošena ili nesipravna svećica može izazvati razne probleme. Od iznenadnog gašenja automobila do kašljucanja tokom ubrzavanja. Problem ne mora biti u samim svećicama, uzročnik mogu biti i neispravni kablovi koji povezuju bobinu i svećice.

Najbolje od svega je što svećice možete i sami zameniti.

#5 MAF senzor

MAF senzor detektuje koliko vazduha ulazi u motor. Simptomi problema sa MAF senzorom mogu biti problemi kod paljenja, kašljucanje motora, iznenadna promena pozicije pedale gasa.

Kako da tačno znate u čemu je problem?

Kada vam se upali lampica, možete biti sam svoj mehaničar i utvrditi u čemu je problem. Potrebno je da kupite OBD adapter i skinete neku od brojnih aplikacija za auto dijagnostiku.

Ukoliko niste vični popravkama na svoju ruku, uvek možete odvesti auto u servis.

Ako predugo ignorišete lampicu za proveru motora, upoznajte se najboljim spravama za trening nogu, jer će vam trebati dok stojite u busu ili vozite biciklu.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *